Prezentacijske vještine

Jasno i efikasno predstavljanje informacija ključna je vještina za prenošenje vaše poruke. Danas su prezentacijske vještine potrebne u gotovo svim oblastima, a većina nas kad-tad dođe u situaciju da održi prezentaciju. Dok neki ljudi ovo shvataju svojim uobičajenim poslom, drugima je to mnogo izazovnije.

Međutim, moguće je poboljšati svoje prezentacijske vještine uz malo rada. Trening prezentacijske vještine je dizajniran da pomogne.

Mnogi ljudi osjećaju se užasnuto kada ih zamoli da razgovaraju u javnosti, posebno pred većim grupama. Međutim, ovi strahovi se mogu umanjiti dobrom pripremom, koja će takođe postaviti temelje za efikasnu prezentaciju.

Međutim, ne zahtijevaju svi isti pristup. Ne biste, na primjer, koristili PowerPoint da se zahvalite kolegi koji odlazi. Bilo bi neobično (iako je to učinjeno) koristiti ga u govoru na vjenčanju. Međutim, javna konferencije bila bi pomalo iznenađena da NE vidi slajdove projektovane na ekran.

Iz toga slijedi da ne postoji jedinstven skup pravila koja se primjenjuju na sve prezentacije. Postoje, međutim, neke stvari koje su zajedničke svakoj prilici za prezentaciju. To uključuje:

  • Bolje ćete se predstaviti ako ste se efikasno pripremili. Ovo NE znači nužno da ste svoj govor napisali doslovno i uvježbali ga dok ga ne znate napamet—iako bi to nekima moglo funkcionirati. Međutim, to znači da morate biti sigurni da pravim ljudima govorite pravu stvar, na pravi način.
  • Morate biti razumljivi svojoj publici, i jasni u svojoj poruci. Svaka prezentacija će biti bolja ako ste jasno razmislili o poruci koju želite ili trebate prenijeti i kako je najbolje prenijeti svojoj publici. Ove dvije informacije pokreću vaš stil, strukturu, sadržaj i upotrebu vizualnih pomagala.
  • Nikada ne smijete prekoračiti dodijeljeno vrijeme. Drugim riječima, nemojte propustiti dobrodošlicu. Gotovo svaki govor ili prezentacija je bolja ako je kraća. Nikome ne smeta da ode na kafu ranije ili da završi pre nego što je očekivao. Svima smeta da budu zadržani.
  • Uopšteno govoreći, vaša publika tu zbog vas. Po pravilu, vaša publika je tu (manje-više) dobrovoljno. Odlučili su da vas slušaju i žele da uživaju u vašoj prezentaciji. 

Na vama je hoćete li je izgubiti ili zadržati.

Kada imate prezentaciju, vi ste zaduženi za cijeli ambijent i prostor. Publika vam je efektivno predala kontrolu i sjedi i čeka da nešto učinite. Možda ste pripremili konkretan govor, ali ako vidite da to ne funkcionira, uvijek ga možete promijeniti. Vi ste, na kraju krajeva, stručnjak.

Možete, na primjer:

  • Preskočite neke slajdove do odjeljka koji bi im mogao biti zanimljiviji;
  • Pitajte svoju publiku da li postoje određene informacije koje su očekivali, a koje niste pružili;
  • Ako vidite da svi izgledaju pomalo pospano,  možda bi bilo bolje započeti malo ranije sa pitanjima ili voditi diskusiju; ili
  • Pitajte publiku na početku prezentacije šta očekuju i šta žele da pokrijete. Na taj način možete prilagoditi prezentaciju prema njihovim očekivanjima.
  • Promatrajte publiku. I njihove reakcije koje mogu biti različite. Najbolji način da to učinite je da prihvatite povratnu informaciju—koja može uključivati ​​osmijehe, kimanje glavom također i  osobe koje izvlače svoje telefone.

Napredni prezentatori koriste tkz storytelling.

Što je zapravo storytelling?

Storytelling možemo definisati kao vještinu pripovijedanja ili, konkretnije rečeno, pričanja priča. U istorijskom smislu, star je kao i svijet. Potječe iz doba kad su se naši preci okupljali uz vatru te kroz plemenske priče prenosili znanja, iskustva i vrijednosti koje su stekli kroz život i rad (lov, sakupljanje i sl.).

Snaga i moć priče

Po prirodi, svi smo mi storytelleri jer svakodnevno i neprestano komuniciramo kroz priče. Štoviše, savršeno strukturiramo priče bez da o njima uopštee razmišljamo kao o pričama – upravo zato jer su priče naš prirodni način komuniciranja.

Jer priče su iskustvo, emocija, znanje. One nas povezuju, opisuju, oblikuju. Iz njih rado pamtimo po(r)uke i emocije. To je zato jer su priče, same po sebi, žive i asocijativne, a njihov je zadatak izazvati reakciju koja nas uzbuđuje, povezuje i potiče na akciju. 

Kroz priče stvaramo odnose, probijamo led i dijelimo vrijednosti koje nas povezuju. I baš ih zato volimo i nosimo sa sobom, bez obzira na godine i njihovu temu. Jednostavno, priče su dio nas jer su snažno utkane u naš ljudski kod i čitav svijet koji nas okružuje.

Duboko u sebi, svi smo storytelleri. I sa svojim godinama, iskustvima, znanjima, u pripovijedanju postajemo sve bolji i bolji. Možemo reći da u storytelling smislu starimo kao vino, a to može biti samo kompliment!

Baš zato što smo društvena bića, mi ljudi svakodnevno i aktivno koristimo priče, čak i kad nam storytelling nije ni na kraju pameti.

Budi uvjeren uz pomoć trenera i vježbu tvoje mogućnosti velike.

Važno je zakoračiti, tvoje je da napraviš prvi korak a kako do cilja to pitaj nas.